TelecomCity, Karlskrona

TelecomCity-företaget City Network är ett av Sveriges snabbast växande företag

Pressmeddelande   •  Sep 24, 2013 13:04 CEST

För fjortånde året i rad utses Sveriges snabbast växande företag, så kallade Gaseller, av Dagens Industri.

Årligen är det färre än 0,5% av alla landets aktiebolag som utses och i år är City Network ett av dessa.Kriterierna för att kunna bli en gasell är hårda och till grund för Gasellundersökningen ligger företagets 4 senaste årsredovisningar.

Ett gasellföretag måste ha:
•    En omsättning som överstiger 10 Mkr
•    Minst 10 anställda
•    Minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första     och sista räkenskapsåret
•    Ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
•    Ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
•    I allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
•    Sunda finanser

- Självklart är det med glädje man tar emot ett sådant här besked, säger Johan Christenson, VD på City Network. Det är ett kvitto på att såväl vårt strategiska arbetet som vårt hårda dagliga arbete uppskattas av våra kunder. Allt vårt förbättringsarbete och våra fundamentala förändringar i vår affärsmodell har fallit väl ut och vi kan med glädje se att vi har valt rätt väg. Vi har ett lag av medarbetare som tillsammans har tagit sig igenom en enorm förändring, från ett mindre känt bolag till ett av Sveriges mest kända och omtyckta hostingföretag. Alla våra kärntjänster både syns och finns runt om i Europa och steget till att bli multinationella är numera närmare än någonsin. Vilken fantastisk start på hösten!

- När jag var med och startade City Network 2002 kunde jag bara drömma om de enorma framgångar som vårt ”lilla” bolag en dag skulle nå, ftillägger Göran Christenson, Medgrundare av City Network. Vi har utvecklats och blivit en av de ledande aktörerna inom alla former av drifttjänster och utvecklingstakten fortsätter i ett rasande tempo. I min ålder tar man sig alltid en funderare över både sina personliga och     yrkesmässiga framgångar. Att tillhöra en sån försvinnande liten del som 0,5% av Sveriges snabbast växande företag är kronan på verket i min 40 år långa yrkeskarriär.

För mer information:
Johan Christensson, CEO, City Network
johan@citynetwork.se

Om City Network
Med över 20 000 kunder runtom i Sverige är City Network ett av de ledande drifts- och webbhotellsföretagen. Kärntjänster inkluderar webbhotell, drift i molnet och dedikerade servrar. City Network är även ombud och registrar för ett antal toppdomäner som till exempel .se-domänen. City Network tillhandahåller backuptjänsten www.onlinebackup.se. City Cloud är City Networks varumärke inom cloud computing www.citycloud.se. City Network är medlem i TelecomCity. Mer information om City Network hittar du påwww.citynetwork.se.

TelecomCity, som finns i Karlskronaregionen är ett affärsnätverk och en innovationsmiljö med fokus på att främja tillväxt. Framför allt inom ICT området. Företagen i nätverket har kommit att bli några av de främsta inom mobila tjänster, betal- och säkerhetslösningar och M2M (Internet of Things). Här grundades Europolitan, en av de första och sedermera största mobiloperatörerna, som var med och
utvecklade den svenska mobilmarknaden. Idag finns, bland många andra, Ericsson och Telenor med i gruppen, liksom en mängd innovativa produkt- och tjänsteföretag. I nätverket ingår också Karlskrona kommun och Blekinge Tekniska Högskola som rankas som ett av världens främsta lärosäten inom
programvaruteknik och hållbar utveckling. Innovations- och samverkansarbetet bygger till stor del på samverkan över gränserna. TelecomCity bildades 1993.