TelecomCity, Karlskrona

TelecomCity-företaget WIP presenterar Bodø. Som app och i sociala media.

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 17:26 CET

Tidigare behövde en Stockholmare flyga drygt 100 mil för att utforska staden Bodø i Norge. Inte längre. Nu finns Bodø som en app för iPhone, iPad och Android redo att ladda ned vart du än befinner dig. I appen kan du läsa om vad som är på gång, väderinformation, finna kartor och bilder, bläddra bland sevärdheter samt spara dessa som dina egna favoriter.

- Vi levererar en mobil guide igen. Jättekul! säger Per-Ola Carlsson, VD för WIP. telllUs och WIPs samarbete fungerar och därför kan vi skapa bra tjänster för våra kunder. Det ser vi här, på nytt, ett fantastiskt bra exempel på. Bodo-appen laddar du ned via App Store eller Android Market. Sök efter: Bodö.

En annan nyhet är att Wireless Independent Provider WIP mobila guidekoncept nu också kan upptäckas via sociala medier. På den nya Facebook-gruppen kan du läsa vidare om Bodø och de andra destinationerna som WIP har utvecklat. Gå in och ”Gilla”oss på: www.mobiletourismo.se, så håller du dig uppdaterad på vad som händer med turistguiderna i mobiltelefonerna www.wip.se www.mobiletourismo.se Wireless Independent Provider WIP AB

För ytterligare information:
WIPVD , Per-Ola Carlsson, 0708-31 91 00, peoc@wip.se WIP, mobila guider
Försäljningsansvarig, Therese Ceedigh 0708-31 91 15, theresec@wip.se

WIP erbjuder mobila och webbaserade datatjänster och produkter för transaktionsintensiva företag, inom bank och finans, logistik, turism och mobiloperatörer sedan år 1999. Våra kunder är ledande inom sina branscher och ställer höga krav på oss som teknikleverantör, inte minst när det gäller säkerhet, tillgänglighet och drift. Läs mer på www.wip.se

TelecomCity, som finns i Karlskronaregionen är vad man i branschen kallar en ”hot spot” inom telekombranschen. Sedan mitten av nittio-talet har företagen i TelecomCity arbetat med mobila lösningar, telekommunikation och trådlösa tjänster. Det är här som IT och Telecom har blivit en internationell industri, som består av ett 50-tal branschledande företag som tillsammans har ca 5000 anställda. Här grundades Europolitan, en av de första och sedermera största mobiloperatörerna, som var med och utvecklade den svenska mobilmarknaden. Idag finns, bland många andra, Ericsson och Telenor med i gruppen, liksom en mängd innovativa produktbolag. Dessa bolag och andra gör att vi i regionen och i TelecomCity har hela telecomindustrin på plats. I nätverket ingår också Karlskrona kommun samt Blekinge Tekniska Högskola med fokus på hållbarhet och tillämpade IT.