Gunnebo AB

Telefonkonferens – Gunnebo Industrier AB:s delårsrapport januari-september 2005

Pressmeddelande   •   Okt 28, 2005 14:41 CEST

Gunnebo Industrier AB:s delårsrapport för januari-september 2005 kommer att offentliggöras tisdagen den 8 november 2005 på eftermiddagen.

Med anledning av delårsrapporten är ni välkomna att delta vid en telefonkonferens onsdagen den 9 november 2005 kl. 10.00. Vid telefonkonferensen kommer VD och koncernchef Christer Lenner, Ekonomi- och Finansdirektör Per Olin samt Informationschef Johan Holmqvist att kommentera delårsrapporten och svara på frågor.

För att delta i telefonkonferensen, vänligen ring: 08-505 201 14. Observera att alla måste slå riktnumret för att vara med i telefonkonferensen. Lösenord: GIAB.

Följande schema och hålltider gäller för telefonkonferensen:

09.50 Ring in till ovanstående nummer
10.00 Christer Lenner kommenterar kort delårsrapporten
10.15 Frågor och svar
10.30 Telefonkonferensen avslutas

Presentationsmaterialet kommer att läggas ut på Gunnebo Industriers hemsida www.gunneboindustrier.se under eftermiddagen den 8 november 2005.

Telefonkonferensen kan avlyssnas till och med den 9 december 2005 på telefonnummer 08-505 203 33. Ange lösennummer: 680006.

Gunnebo Industrier AB (publ)

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Christer Lenner, VD och Koncernchef Gunnebo Industrier AB, tel 0490-89 111, mobil 0705-91 03 05
Per Olin, Ekonomi- och Finansdirektör Gunnebo Industrier AB, tel 0490-89 270, mobil 0705-75 05 37
Johan Holmqvist, Informationschef Gunnebo Industrier AB, tel 0490-89 310, mobil 0703-38 93 10, eller e-post johan.holmqvist@gunneboindustries.com

Gunnebo Industrier AB är en börsnoterad internationell verkstadskoncern med verksamhet i 12 länder och med ett 50-tal större distributörer/agenter på global basis. Verksamheten omfattar utveckling, tillverkning och marknadsföring av kätting- och lyftkomponenter, fästsystem för byggindustrin, block/system för tunga lyft, slirskydd och teleskopiska stegar. Verksamheten är indelad i tre affärsområden; Fastening, Lifting, och Technical Products (omfattar Blocks, Non Skid och Telescopics). Gunnebo Industrier arbetar med välkända produkter i etablerade marknadssegment och är ledande inom respektive produkt och/eller marknadsområde. Omsättningen är på årsbasis drygt 1,3 miljarder kronor och koncernen har cirka 1200 medarbetare.