Modern Times Group MTG AB

Telefonkonferens och presentation av resultatet för tredje kvartalet

Pressmeddelande   •   Okt 15, 2003 16:14 CEST

Modern Times Group MTG AB, kommer att offentliggöra resultatet för årets första nio månader och det tredje kvartalet 2003, onsdagen den 22 oktober kl. 13.00 CET.

En telefonkonferens kommer att hållas kl. 15.00 CET samma dag för att presentera resultatet. Det finns även möjlighet att lyssna direkt på telefonkonferensen via företagets hemsida, www.mtg.se.

Resultatet presenteras av:
Hans-Holger Albrecht - VD och koncernchef
Mia Brunell - Finanschef
Andrew Barron - Chief Operating Officer

Vänligen skicka ett e-mail, märkt "MTG", till mtg@sharedvalue.net före tisdagen den 21 oktober kl. 12.00 för att delta i telefonkonferensen.

Modern Times Group MTG AB är ett ledande vertikalt integrerat medieföretag med verksamheter inom Broadcasting, TV-produktion, publishing samt övrig mediaverksamhet i över 30 länder. MTG är den största fri- och betal-TV-operatören i Norden och Baltikum, och har fri- TV-verksamheter i Ryssland och Ungern. MTG driver även det största kommersiella radionätverket i norra Europa, är global marknadsledare inom textning- och dubbningsverksamhet, samt är ett ledande företag inom produktion av reality-TV.

Modern Times Group MTG AB:s A och B-aktier handlas på OM Stockholmsbörsens O-lista under symbolerna MTGA och MTGB, och som ADR:s på Nasdaq National Market under symbolen MTGNY.