Biacore

Telefonkonferens om delårsrapport januari - september 2005

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2005 09:12 CEST

Biacore International AB publicerar sin delårsrapport januari – september 2005 torsdagen den 20 oktober 2005.

En telefonkonferens med företagsledningen äger rum torsdagen den
20 oktober klockan 15.00. Den som önskar deltaga ombeds vänligen ringa följande telefonnummer en kort stund före kl. 15.00

+44 (0) 20 7162 0084 Kod: Biacore

Konferensen kommer att spelas in, och de som önskar lyssna på bandet är välkomna att ringa följande telefonnummer fram t o m den 27 oktober.

+44 (0) 20 7031 4064 Kod: 668420

Med vänlig hälsning,

Biacore International AB

Uppsala den 17 oktober 2005

Till redaktionen:

Biacore marknadsför över hela världen analytiska system som ökar produktiviteten vid forskning och utveckling inom biovetenskaperna och läkemedelsindustrin. Företagets instrument genererar unika data för proteininteraktioner, ett område som får allt större betydelse inom dessa marknader. Ökad förståelse av hur proteiner fungerar kan förbättra kunskapen om den roll de spelar i normala tillstånd och vid olika sjukdomar samt hur de påverkas av olika läkemedelskandidater.

Användningen av Biacores produkter är väldokumenterad inom viktiga områden som karaktärisering av antikroppar, proteomik, optimering av läkemedelskandidater samt bioterapeutisk utveckling och produktion. Bland kunderna finns många ledande forskningsinstitut, alla de stora läkemedelsföretagen i världen samt ett stort antal företag inom den växande biotekniksektorn.

Biacore expanderar framgångsrikt inom livsmedelsindustrin och levererar nyckelfärdiga system för att kontrollera kvaliteten och säkerheten för olika livsmedel.

Företaget erbjuder en rad olika produkter för att tillgodose kundernas krav. Alla Biacores system är baserade på ytplasmonresonans (Surface Plasmon Resonance, SPR) för att mäta och övervaka proteininteraktioner.

Biacore har egen säljorganisation på världens viktigaste marknader, USA, Europa, Japan och Australien och ett nät av distributörer i Asien-Stillahavsområdet. Företaget grundades 1984, har sitt säte i Uppsala och är noterat på Stockholmsbörsen (www.stockholmsborsen.se, kod SSE:BCOR).