Telelogic AB

Telelogic DOORS öppnas för Linux

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2004 14:04 CEST

- Världens ledande kravhanteringsverktyg får utökat stöd för Linux -

Telelogic (O-listan/TLOG) har anpassat klientdelen av Telelogic DOORS för operativsystemet Linux. DOORS är det marknadsledande verktyget för kravhantering enligt industrianalytiker som Gartner, META Group, Standish Group och Yphise. DOORS används av mer än 100.000 användare i mer än 1.300 företag i världen. På grund av Linux ökande populariteten som operativsystem har Telelogic mottagit förfrågningar från kunder om att utöka det nuvarande stödet för Linux i DOORS till att inte bara omfatta programvaran på servern, utan även klientdelen.

Denna press release är en summering av den engelska versionen som innehåller fler detaljer. Den engelska press releasen finns publicerad på www.telelogic.com/news.

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad.

Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com.

Kontaktperson:
Jesper Christensen