Telelogic AB

Telelogic får högsta placering inom modellering och design av SD Times

Pressmeddelande   •   Maj 17, 2004 14:45 CEST

- Innovationerna i TAU Generation2 och DOORS®/Analyst är ledande i branschen -

Telelogic (O-listan/TLOG), har idag fått utmärkelse av SD Times för sin ledande ställning vad gäller modellering, design och samarbete. I tidningens årliga lista över de 100 mest inflytelserika företagen inom programvaruutveckling tilldelades Telelogic en första placering i kategorin för modellering och design. Telelogic placerades även bland de 10 främsta i kategorin för samarbete.

“Varje år söker redaktörerna på BZ Media’s SD Times 100 efter företag och inflytelserika personer som sätter nivån för det tekniska och marknadsmässiga ledarskapet inom programvaruutveckling,” säger Alan Zeichick, editor-in-chief för SD Times. ”Vid valet av 2004 års SD Times 100 utvärderade vi noggrant varje organisations erbjudande och anseende hos utvecklare, såväl som den uppmärksamhet och de diskussioner vi hört om företaget, dess produkter och teknologier som tecken på ledarskap inom industrin. .

I kategorin för modellering och design, fick Telelogic DOORS/Analyst och Telelogic TAU Generation2 högsta placering. Redaktörerna skrev, ”Telelogic AB fortsätter att vara ledande inom modellering med övertygande erbjudanden kring produktfamiljerna DOORS och TAU. De har nyligen integrerat sina modellerings-, kravhanterings- och designverktyg ännu bättre.”

”Genom att använda DOORS/Analyst och TAU Generation2 kan projektgrupper arbeta med en gemensam visuell modell hela vägen från insamling av krav till systemdesign och utveckling vilket säkerställer konsekventa krav i samtliga faser,” säger Ingemar Ljungdahl Teknikchef för Telelogic. ”Detta är ett tekniskt genombrott som kommer att väcka uppmärksamhet i branschen.”

Denna press release är en summering av den engelska versionen vilken innehåller mer detaljer.

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad.

Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com.

Kontaktperson:
Catharina Paulcén