Telelogic AB

Telelogic får tilläggsorder på 8,6 MSEK från ledande amerikansk telekomleverantör

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2003 11:49 CET

- Global leverantör forsätter investera i Telelogic TAU -

Telelogic (O-listan/TLOG) har fått ett utökning av det nuvarande globala avtalet med en ledande amerikansk leverantör av telekomutrustning värt 8,6 MSEK (1,2 MUSD). Avtalet är en uppföljning på det inköp av licenser för TAU Generation2 och tjänster som tecknades med samma företag i juli 2003, vilket var värt 9,2 MSEK (1,16 MUSD).

Det senaste avtalet inkluderar verktyg från både Telelogic TAU Generation2 och TAU Generation1. Telekomleverantören använder TAU/Developer och TAU/Architect från TAU Generation2 och SDL Suite, UML Suite och TTCN Suite från TAU Generation1. Dessa lösningar för automatiserad utveckling och test används på mer än 25 platser i världen.

“Att en av världens ledande telekomleverantörer fortsätter att investera i TAU är ett styrkebesked för våra produkters funktionalitet,” säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. ”Framgången som kunden har haft med TAU/Developers automatiska kodgenerering var en av de avgörande faktorerna bakom beslutet.”

TAU Generation2, som stödjer UML 2.0 standarden, möjliggör för företag att införa en integrerad, visuell lösning för ett stort antal användare, vilken stödjer och accelererar hela utvecklingsprocessen – från systemanalys och specificering till mjukvaruutveckling, implementation och testning – i en och samma utvecklingsmiljö. Genom att använda modeller för att visualisera utvecklingsprocessen, gör TAU Generation2 det möjligt att kraftigt ökat produktiviteten jämfört med arbetskrävande manuell programmering.

TAU/Developer 2.0 fick fyra sjärnor av tidningen Software Development i en omfattande oberoende produktutvärdering i aprilutgåvan. Fyra stjärnor av fem motsvarar ”Great” och ”Probably belongs in your shop” i tidningens ranking. Software Development publiceras månadsvis och är den ledande tidningen för ansvariga inom mjukvarutveckling. Tidningen har en upplaga på 100 840 exemplar.

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com.

Kontaktperson:
Catharina Paulcén