Telelogic AB

Telelogic går med i AUTOSAR

Pressmeddelande   •   Okt 05, 2005 14:22 CEST

Telelogic blir associerad medlem i AUTOSAR och följer därmed sin strategi att ansluta sig till rådande industristandards

MALMÖ, Sverige och IRVINE, USA – 5 oktober, 2005 Telelogic (O-listan/TLOG), meddelar att man har gått med som associerad medlem i branschsammanslutningen Automotive Open Systems Architecture (AUTOSAR), vilken är en öppen industristandard för utvecklingsverktyg inom bilindustrin.

Att stödja rådande industristandards har alltid varit en viktig del av Telelogics strategi för att öka värdet och fördelarna med företagets lösningar och applikationer. Av tradition bygger Telelogics produkter på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk för att underlätta för kunderna att automatisera processen genom hela livscykeln och företaget deltar därför aktivt i industriorganisationer som INCOSE, OMG, BPMI.org, ETSI, ITU-T med flera.

“Som medlem av AUTOSAR kommer vi att tillhandahålla ännu bättre stöd för våra kunder inom bilindustrin som finns över hela världen,” säger Anders Lidbeck, koncernchef och VD för Telelogic. ”Genom AUTOSAR initiativet, som syftar till att etablera en öppen standard för fordonselektronik, tar man ett viktigt steg mot att standardisera komponenter, skalbarhet, underhåll och färdiga subsystem. Genom att Telelogics utvecklingverktyg stödjer AUTOSARs ramverk blir det mer attraktivt för OEM-tillverkare och andra leverantörer inom bilindustrin att ansluta sig till AUTOSAR.”

Några av Telelogics lösningar är redan anpassade till AUTOSARs standards. Telelogic har också inlett ett arbete med att addera AUTOSAR-specifika egenskaper till Telelogic TAU®, som är ett omfattande UML 2.0 modelleringsverktyg.

Om AUTOSAR
AUTOSAR är en global samarbetsorganisation med syfte att skapa ett globalt, öppet och standardiserat ramverk för basprogramvara, funktionella gränssnitt, managementverktyg och integrationsmodeller i fordonselektronik.
För mer information: www.autosar.org.

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för att automatisera och stödja de bästa processerna genom hela företaget – från kraftfull modellering av processer och strukturer till kravdriven utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics lösningar gör att utveckling av produkter, system och programvara ständigt ligger i linje med företagets mål och kundernas behov, vilket dramatiskt förbättrar kvalitet och förutsägbarhet, samtidigt som utvecklingstid och -kostnader reduceras.

För att underlätta för kunderna att automatisera processen genom hela livscykeln, bygger Telelogics produkter på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som INCOSE, OMG, BPMI.org, The Open Group, Eclipse, ETSI, ITU-T samt the TeleManagement Forum.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 20 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl.a. Airbus, Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Electrics, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Philips, Samsung, Siemens, Sprint, Thales och Vodafone.

Kontaktpersoner:
Jesper Christensen