Telelogic AB

Telelogic positionerad som marknadsledare inom Enterprise Architecture

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2006 14:32 CEST

MALMÖ – 25 April, 2006 – Telelogic (O-listan/TLOG) har positionerats som marknadsledare i Gartners rapport “Magic Quadrant for Enterprise Architecture Tools, 1Q06” som publicerades den 5 april 2006. Enterprise Architecture kan förenklat beskrivas som modellering av affärsprocesser. Gartner delar in programvara för Enterprise Architecture i fyra rutor där Telelogic positionerat sig i den marknadsledande rutan.

För en begränsad period finns Gartners rapport på engelska för nedladdning från www.telelogic.com/ea_mq

Detta är en summering av den engelska press releasen som innehåller en utförligare redogörelse. Den engelska press releasen finns på www.telelogic.com/news.

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för att automatisera och stödja de bästa processerna genom hela företaget – från kraftfull modellering av processer och strukturer till kravdriven utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics lösningar gör att ut-veckling av produkter, system och programvara ständigt ligger i linje med företagets mål och kundernas behov, vilket dramatiskt förbättrar kvalitet och förutsägbarhet, samtidigt som utveck-lingstid och -kostnader reduceras.

För att underlätta för kunderna att automatisera processen genom hela livscykeln, bygger Telelo-gics produkter på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk. Telelogic är aktivt invol-verade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som INCOSE, OMG, BPMI.org, The Open Group, Eclipse, ETSI, ITU-T samt the TeleManagement Forum.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 20 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl.a. Airbus, Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Electrics, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Philips, Samsung, Siemens, Sprint, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com.

Kontaktperson:
Catharina Paulcén