Telelogic AB

Telelogic SYSTEM ARCHITECT hjälper ’National University of Singapore’ i undervisningen av modellering av affärsprocesser

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2006 14:04 CEST

MALMÖ – 10 april 2006 - Telelogics (O-listan/TLOG) har skänkt licenser av sin programvara för modellering av affärsprocesser, Telelogic SYSTEM ARCHITECT till Singapores universitet (National University of Singapore’s Institute of Systems Science – ISS). Donationen av licenser och konsulttjänster är värd över 350 000 USD. Det ettåriga avtalet ger universitetet tillgång till 50 licenser av SYSTEM ARCHITECT att användas i utbildningssyfte.

Detta är en förkortad version av ett engelskt pressmeddelande som finna att läsa på bolagets hemsida, www.telelogic.com/news

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för att automatisera och stödja de bästa processerna genom hela företaget – från kraftfull modellering av processer och strukturer till kravdriven utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics lösningar gör att ut-veckling av produkter, system och programvara ständigt ligger i linje med företagets mål och kundernas behov, vilket dramatiskt förbättrar kvalitet och förutsägbarhet, samtidigt som utveck-lingstid och -kostnader reduceras.

För att underlätta för kunderna att automatisera processen genom hela livscykeln, bygger Telelo-gics produkter på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk. Telelogic är aktivt invol-verade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som INCOSE, OMG, BPMI.org, The Open Group, Eclipse, ETSI, ITU-T samt the TeleManagement Forum.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 20 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl.a. Airbus, Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Electrics, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Philips, Samsung, Siemens, Sprint, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com.

Kontaktperson:
Catharina Paulcén