Telelogic AB

Telelogic tecknar avtal värt 22,3 MSEK med ledande europeiskt flygföretag

Pressmeddelande   •  Jul 25, 2003 09:03 CEST

Telelogic (O-listan/TLOG), har idag tecknat ett treårigt avtal värt 22,3 MSEK (2,4 MEUR) med ett ledande europeiskt flygföretag. Kunden kommer att använda det världsledande kravhanteringsverktyget Telelogic DOORS vid design av kundens senaste flygplansmodell. Merparten av avtalet omfattar licenser och underhåll, men affären inkluderar även tjänster.

"Vi är glada för att ännu ett ledande företag inom sitt område har upptäckt värdet och fördelarna som DOORS kan ge vid en kravdriven utvecklingsprocess,", säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. "Många av våra kunder investerar successivt i mer än en av Telelogics produkter och detta är ett typiskt exempel där kunden beslutar sig för att utöka sitt användande efter flera år som kund."

Beslutet om att använda Telelogic DOORS fattades efter en två månader långt pilotprojekt på europeisk nivå. Det långsiktiga målet är att standardisera på DOORS i hela organisationen och ersätta ett konkurrerande verktyg som används av kunden idag. Kunden använder redan Telelogic TAU för sin mjukvaruutveckling.

Om Telelogic (O-listan/TLOG)
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com.

Kontaktperson:
Catharina Sundelin, VP Corporate Communications