Telelogic AB

Telelogic tecknar avtal värt 5,3 MSEK med ledande leverantör av försvarsutrustning

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2005 08:35 CEST

En av världens största leverantör av försvarsutrustning stärker samarbetet med Telelogic genom att utöka befintligt ramavtal.

MALMÖ, Sverige – 3 oktober, 2005 – Telelogic (O-listan/TLOG) har utökat sitt ramavtal med en av världens största tillverkare av avancerad försvars- och flygutrustning, till ett värde av 5,3 MSEK (573 000 EUR).

Det nytecknade avtalet som löper på 4,5 år innebär att cirka 2 000 ingenjörer kommer att få tillgång till Telelogic’s kompletta produktportfölj för kravhantering, vilken inkluderar DOORS®, DOORSnet™, Telelogic's Lifecycle Change Management solution, DOORS/Tender Management™ samt DOORS/Analyst™.

”Telelogic har bedrivit nära samarbete med kundens ledningsgrupp för att bygga på det framgångsrika ramavtal som sedan tidigare slutits mellan parterna,” säger Anders Lidbeck, koncernchef och VD för Telelogic. ”Detta utökade avtal utgör en betydande framgång för oss då kunden arbetar med spjutspetsteknologi för utveckling av system och programvara. Avtalet är också ytterligare ett bevis på Telelogics ambition att skapa ett ännu starkare partnerskap med denna kund och på vår övertygelse att ett nära samarbete skapar mervärde för våra största och viktigaste kunder.”

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för att automatisera och stödja de bästa processerna genom hela företaget – från kraftfull modellering av processer och strukturer till kravdriven utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics lösningar gör att utveckling av produkter, system och programvara ständigt ligger i linje med företagets mål och kundernas behov, vilket dramatiskt förbättrar kvalitet och förutsägbarhet, samtidigt som utvecklingstid och -kostnader reduceras.

För att underlätta för kunderna att automatisera processen genom hela livscykeln, bygger Telelogics produkter på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som INCOSE, OMG, BPMI.org, The Open Group, Eclipse, ETSI, ITU-T samt the TeleManagement Forum.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 20 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl.a. Airbus, Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Electrics, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Philips, Samsung, Siemens, Sprint, Thales och Vodafone.

Kontaktperson:
Helena Gynnerstedt