Telelogic AB

Telelogic tecknar avtal värt 5,7 MSEK med europeisk leverantör av trådlös utrustning

Pressmeddelande   •   Sep 30, 2003 15:53 CEST

- Avtalet omfattar licenser för Telelogic DOORS®, Telelogic TAU® Generation2™ och Telelogic SYNERGY™ -

Telelogic (O-listan/TLOG), har idag tecknat ett fyraårigt licens- och underhållsavtal värt 5,7 MSEK (640 kEuro) med en större europeisk leverantör av utrustning för trådlösa nätverkstjänster.

Avtalet ger kunden flexibel tillgång till Telelogic DOORS för kravhantering, Telelogic SYNERGY för förändrings- och konfigurationshantering och Telelogic TAU Generation2 för visuell utveckling. Genom avtalet får kunden möjlighet att enkelt addera eller byta ut licenser för dessa produkter. Det ger företaget möjlighet att undvika överflödiga licenser samtidigt som de kan reagera omedelbart på förändringar i utvecklingsprojekten. Som ett resultat av detta kommer företaget att kunna stödja en flexibel och dynamisk utvecklingsmiljö.

"Detta är ännu ett starkt tecken på att fler kunder köper in sig i Telelogics övergripande produktvision. Kunden har tidigare använt Telelogic SYNERGY och detta avtal erbjuder dem en flexibel modell där de får tillgång till Telelogics kompletta erbjudande," säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic.

"Det är tydligt att vårt fortsatta fokus och strategi, att integrera de tekniskt mest överlägsna produkterna för att därmed automatisera hela utvecklingsprocessen av system och mjukvara, får ett allt starkare fäste på marknaden. Vi bedömer att allt fler avtal av det här slaget kommer att tecknas när vi fortsätter att ytterligare förbättra och leverera en stark, integrerad utvecklingslösning," avslutar Lidbeck.

Om Telelogic (O-listan/TLOG)
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl. Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com.

Contact:
Catharina Paulcén, VP Corporate Communications Telelogic AB