Telelogic AB

Telelogic tecknar avtal värt 6,3 MSEK med amerikanskt medicinteknikbolag

Pressmeddelande   •   Jul 30, 2003 17:00 CEST

- Största licensaffären hittills för SYNERGY och DOORS
inom området för medicinsk teknik -

Telelogic (O-listan/TLOG), har idag tecknat ett ettårigt licensavtal med en större amerikanskt företag inom medicinsk teknik till ett värde av 6,3 MSEK (784.000 USD).

Kontraktet tillför mer än 600 nya licenser för Telelogics verktyg inklusive Telelogic SYNERGY for konfigurations- och förändringshantering och Telelogic DOORS för kravhantering. Avtalet omfattar 6,1 MSEK (760.000 USD) för licenser och underhåll och 0,2 MSEK (24.000 USD) för konsulttjänter och utbildning.

Med detta avtal har kunden standardiserat på Telelogic DOORS och SYNERGY som en integrerade utvecklingsmiljö över hela företaget. "Detta är ytterligare en viktig affär vi vunnit där vi visar vår förmåga att växa ett litet pilotprojekt till en företagsövergripande global standard", säger Anders Lidbeck, VD och koncernchef för Telelogic. "Pilotprojektet fokuserade på att använda SYNERGY för att spåra defekter men kunden upptäckte snart att kombinationen av DOORS och SYNERGY kunde erbjuda dem full spårbarhet i alla faser av deras utveckling."

Om Telelogic (O-listan/TLOG)
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com.

Kontaktperson:
Catharina Sundelin, VP Corporate Communications Telelogic AB