Telelogic AB

Telelogic tecknar avtal värt 8,5 MSEK med en försvarsmyndighet i regionen Asien/Pacific

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2006 16:23 CEST

MALMÖ – 12 april 2006

Telelogic (O-listan/TLOG) har tecknat ett treårigt licens- och underhållsavtal till ett värde av 8,5 MSEK (1,1 MUSD) med en försvarsmyndighet inom Telelogics marknadsdivision Asien/Pacific.

Det treåriga hyresavtalet innebär att kunden ska installera Telelogic SYSTEM ARCHITECT som sitt standardverktyg för Enterprise Architecture* samt för DoDAF**-lösningar. SYSTEM ARCHITECT kommer att användas av 150 personer inom kundens centrala IT-grupp för att hantera kommersiella och operationella processer, organisationsförändringar samt för att kontrollera och inventera organisationens IT-struktur.

“Försäljningen mot statliga organisationer växer kontinuerligt” säger Anders Lidbeck, Koncernchef och VD på Telelogic, "Vi är mycket glada över förtroendet som detta departement i Asien/Pacific visar genom att välja Telelogics Enterprise Architecture lösning för att förbättra sina utvecklingsprocesser."

* Enterprise Architecture (EA)
Enterprise Architecture innebär analys och modellering av verksamhetsprocesser och strukturer.

** DoDAF
DoDAF möjliggör för försvarsindustrin att kartlägga nuvarande och framtida behov i relation till existerande och planerade trupper och infrastruktur.

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för att automatisera och stödja de bästa processerna genom hela företaget – från kraftfull modellering av processer och strukturer till kravdriven utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics lösningar gör att utveckling av produkter, system och programvara ständigt ligger i linje med företagets mål och kundernas behov, vilket dramatiskt förbättrar kvalitet och förutsägbarhet, samtidigt som utvecklingstid och -kostnader reduceras.

För att underlätta för kunderna att automatisera processen genom hela livscykeln, bygger Telelogics produkter på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som INCOSE, OMG, BPMI.org, The Open Group, Eclipse, ETSI, ITU-T samt the TeleManagement Forum.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 20 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl.a. Airbus, Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Electrics, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Philips, Samsung, Siemens, Sprint, Thales och Vodafone.

Kontakt:
Catharina Paulcén