Telelogic AB

Telelogic tecknar fyraårsavtal värt 10,6 MSEK

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2004 18:00 CEST

- Statlig kund tecknar avtal för att införa Telelogics lösning med stöd för hela applikationens livscykel -

Telelogic (O-listan/TLOG) har tecknat ett fyraårigt avtal
med en statlig kund i västra Europa värt 10,6 MSEK (1,2 MEUR). Avtalet omfattar licenser, underhåll och tjänster för samtliga Telelogics produkter.
Telelogic DOORS används redan idag av kunden. Dagens avtal kommer att utöka användandet av denna produkt, men även addera Telelogic SYNERGY och Telelogic TAU Generation2 till kundens utvecklingsmiljö. Den fyraåriga investeringen i Telelogics lösning med stöd för hela applikationens livscykel (Application Lifecycle Management) ger kunden flexibel tillgång till de verktyg som krävs för att möta utmaningar inom modern övervakning och styrning.

”Genom att dra fördel av Telelogics lösning med stöd för he la applikationens livscykel kan kunder förbättra kvalitet samtidigt som de minskar ledtider och kostnader, säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. ”Kundens beslut att utöka sin investering till att omfatta alla produkterna i Telelogics produktportfölj visar på förtroende för Telelogics tillvägagångssätt och värdet vi erbjuder våra kunder.”

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande
konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande,
kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m.fl.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl.a. Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales och Vodafone. För mer information besök
www.telelogic.com.

Kontaktperson: Catharina Paulcén