Telelogic AB

Telelogic tecknar treårsavtal värt 30,6 MSEK

Pressmeddelande   •   Dec 16, 2003 14:50 CET

– Första fasen inkluderar licenser för 4 MSEK. Avtalet omfattar licenser och tjänster för hela Telelogics produktutbud –

Telelogic (O-listan/TLOG) har tecknat ett treårigt avtal med en statlig kund inom Telelogics marknadsdivision för EMEA (Europa, Mellanöstern och Afrika). Avtalet omfattar licenser för samtliga av Telelogics utvecklingsverktyg och tillhörande tjänster. Kunden kommer att använda Telelogics verktyg för att utveckla och underhålla avancerade logistiksystem för luftövervakning samt för underhåll av flygplan.

Under det första året kommer kunden att implementera Telelogic DOORS, Telelogic TAU och Telelogic SYNERGY till ett värde av 4 MSEK (560.000 USD) i licens- och underhållsintäkter. Avtalet omfattar även tjänster för att införa licenserna på kundernas utvecklingscentra till ett värde av maximalt 6,2 MSEK (855.000 USD) under det första året.

Avtalet är sammanlagt värt 30,6 MSEK (4,2 MUSD) över en treårsperiod med licenser och underhåll till ett värde av 4 MSEK (560.000 USD) per år och tjänster till ett värde av 6,2 MSEK (855.000 USD) per år. Kunden har möjlighet att avbryta framtida leveranser relaterade till det andra och tredje året.

“Tekniskt överlägsna produkter och leverans av utlovade resultat leder till nöjda kunder. För 14 månader sedan gjorde denna kund en första investering i ett brett urval av Telelogics utvecklingsverktyg och tjänster. Efter en framgångsrik implementation av dessa har kunden nu beslutat att investera i samtliga våra produkter över en treårsperiod. Detta innebär att de satsar på ett strategiskt partnerskap med oss för sin framtida utvecklingsmiljö,” sade Anders Lidbeck, Koncernchef och VD för Telelogic. ”Detta är ännu en bekräftelse på vår ledande position som leverantör av verktyg för avancerad system- och programvaruutveckling.”

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics integrerade programvaruverktyg och tillhörande konsulttjänster hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara snabbare, mindre personalkrävande, kostnadseffektivare samt mer tillförlitlig. Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som 3GPP, ETSI, INCOSE, ITU-T, MOST, OMG m fl.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens och Thales. För mer information besök www.telelogic.com.

Kontaktperson:
Catharina Paulcén