Telelogic AB

Telelogic utsedd till global marknadsledare inom kravhantering av analysföretaget Gartner

Pressmeddelande   •   Jul 12, 2004 14:07 CEST

Telelogic (O-listan/TLOG) har blivit utsedd till marknadsledare i Gartners Dataquest analys av marknadsandelar på världsbasis för leverantörer av programvara för kravhantering. Gartner Dataquest, som är baserade i Stanford, Conneticut i USA, är ett ledande analysföretag inom området informationsteknologi.

Enligt rapporten är Telelogic ledande på världsmarknaden inom detta segment med en imponerande marknadsandel på 41%. Rapporten noterar även att kravhanterings-segmentet, som är en del av marknaden för applikationsutveckling, har haft en stark tillväxt på totalt 38,7% under 2003.

”Telelogic fortsätter att utmärka sig i ett segment inom programvaruutveckling som alltid har varit ett primärt fokus för oss,” säger Anders Lidbeck, VD och Koncernchef för Telelogic. ”Den kraftiga totala tillväxten validerar våra ansträngningar genom åren att utbilda personer i branschen på det värde kravhantering och ett kravdrivet utvecklingssätt medför.”

Telelogic lanserade nyligen DOORS 7.1 som gör införande av en kravdriven utvecklingsprocess ännu snabbare och enklare.

Denna press release är en summering av den engelska versionen som innehåller fler detaljer. Den engelska press releasen finns publicerad på www.telelogic.com/news.

Om Telelogic
Telelogic är den ledande globala leverantören av lösningar för utveckling av avancerade system och programvara. Telelogics intuitiva programvaruverktyg hjälper kunderna att automatisera hela sin utvecklingsprocess. Därigenom blir utvecklingen av system och programvara av högre kvalitet, mer förutsägbar, snabbare, och till lägre kostnad.

Telelogics produkter bygger på en öppen systemarkitektur och standardiserade språk, vilket gör att produkterna även fungerar tillsammans med tredjepartslösningar. Telelogic är aktivt involverade i att forma framtiden för avancerad system- och programvaruutveckling genom att delta i industriorganisationer som ETSI, INCOSE, ITU-T, OMG m fl.

Med huvudkontor i Malmö har bolaget idag kontor i 17 länder runt om i världen. Den globala kundbasen innefattar bl a Alcatel, BAE SYSTEMS, BMW, Boeing, DaimlerChrysler, Deutsche Bank, Ericsson, General Motors, Lockheed Martin, Motorola, NEC, Nokia, Philips, Siemens, Thales och Vodafone. För mer information besök www.telelogic.com.

Kontaktperson:
Catharina Paulcén