Teleopti AB

Teleopti AB har erhållit högsta kreditvärdighet

Pressmeddelande   •   Dec 06, 2011 14:36 CET

Teleopti AB bedöms ha högsta kreditvärdighet och har därför erhållit ”Riskklass 5 – Guldsigill” från Sveriges ledande kreditupplysningsföretag UC.

Att vår långsiktiga strategi, att växa med lönsamhet och en sund ekonomi, får den här utmärkelsen är hedrande. Snart 20 års tillväxt med lönsamhet har inte alltid varit lätt. Idag är det en del av vår företagskultur. Erkännandet från UC känns därför väldigt bra”, säger Olle Düring VD på Teleopti AB.

UC Risk är en samling scoringmodeller som är optimerade för att beräkna svenska företags överlevnadsförmåga och kreditrisken i enskilda företag. Teleopti AB har erhållit högsta kreditvärdighet enligt UC, riskklass 5, där 5 innebär lägsta risk.

Olle Düring, VD Teleopti AB
0709-218110

Teleopti erbjuder världsledande lösningar för strategisk bemanningsplanering och Telecom Expense Management. Med kundunika och avancerade, men ändå användarvänliga, lösningar bidrar Teleopti till att skapa mer kostnadseffektiv och produktiv telefoni. Hundratals företag världen över använder idag Teleoptis lösningar för att uppnå bästa effektivitet och erbjuda högsta servicenivå. Teleopti, etablerat i Stockholm 1992, verkar genom ett omfattande nätverk av partners.

www.teleopti.com info@teleopti.com
Telefon: Norden (HK) +46 8 568 95 000