Teligent

Teligent AB (publ) vidtar åtgärder för att stödja likviditet i aktien

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2003 09:30 CEST

I syfte att tillvarata nuvarande och tillkommande aktieägares intressen har Teligents styrelse beslutat att vidta två parallella åtgärder för att förbättra likviditeten i sin aktie, som är noterad på Stockholmsbörsens O-lista. Målet är att sänka skillnaden mellan köp- och säljkurser, samt att i övrigt uppmuntra kontinuerlig handel.

Carnegie har utsetts till likviditetsgarant inom ramen för Stockholmsbörsens initiativ. Åtagandet att ställa köp- och säljkurser i orderboken påbörjas från och med den
17 juni 2003.
Courtage-fri handel i Teligent-aktien kommer att erbjudas via Nordnet från och med den
17 juni 2003. Nuvarande och tillkommande aktieägare som vill handla courtagefritt i Teligent-aktien kan anmäla sig på www.nordnet.se.
Båda åtgärderna löper till årsskiftet. Styrelsen kommer senare under innevarande år utvärdera om åtgärderna ska gälla även efter årsskiftet.

För ytterligare information, kontakta:
Lars Alm Fredrik Backlund
CFO, Teligent AB Corporate Communications, Teligent AB
tel 08 520 660 16 tel 08 520 660 03
lars.alm@teligent.se fredrik.backlund@teligent.se

Kontaktperson Carnegie
Tony Elofsson, tel 08 676 86 61

Kontaktperson Nordnet
Jessica Gertun, tel 08 506 330 30

Om Teligent
Teligent utvecklar och marknadsför avancerade mervärdestjänster för telekommunikationsnät. Tjänsterna och applikationerna som bolaget erbjuder baseras på den generiska tjänsteutvecklingsplattformen Teligent P90/E. Teligents lösningar används idag av ett flertal ledande operatörer, däribland AT&T Wireless, BT, Cingular, Maroc Telecom, T-mobile USA, Tele2, Telefónica, Telia och operatörer inom Vodafone-gruppen.

Teligent grundades 1990 och har varit noterade på Stockholmsbörsen sedan 1999. Huvudkontoret ligger i Nynäshamn, övrig svensk verksamhet finns i Linköping, Stockholm och Umeå. Internationella etableringar genom egna bolag och kontor återfinns i England, Frankrike, Mellanöstern, Spanien, Tyskland och USA. Teligent har ca 230 anställda och nettoomsättningen 2002 var ca 250 miljoner SEK. Besök gärna www.teligent.se för ytterligare information.