Telisol

Telisol startar Telefonoutlet till förmån för hemlösa!

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2014 18:25 CEST

Mitt engagemang i hemlöshetsfrågan går tillbaka till tidigt 2000tal. Jag var då verksam inom digitala medier och drev igenom att vi som bolag skulle, under en natt, bygga www.aluma.se*, gratis! Ett projekt som definitivt öppnade mina ögon.

Jakob Svärd, Telisol AB

En idé föds

I maj 2014 skrev jag, utan att tänka mig för på Telisols Facebooksida:

Den omedelbara effekten på inlägget var att vår interna företagskultur stärktes, medarbetare kände sig stolta över inlägget. Detta är Telisols vinst och det innebär att engagemanget inte är helt osjälvisk.

Som jag sa tidigare, folk läser det de vill läsa och reaktionerna var minst sagt blandade.

De negativa kommentarerna tog jag minst sagt personligt enda tills jag insåg att det är okej, det är okej att de uppfattar det negativt och framförallt fick det mig att fundera. – Kan vi göra något mer? Har de negativa rösterna ett budskap som jag borde göra något av.

Vad ska vi göra

Telisol ska sälja telefoner och ge försäljningsintäkterna till Skåne Stadsmissions arbete för personer som lever i hemlöshet!

Telisol arbetar med telekomlösningar för företag i Sverige. Det händer relativt ofta att vi får tillbaka telefoner från våra kunder. Anledningarna kan vara många men de har 2 saker gemensamt och det är, vi kan inte sälja dem som nya och de är i princip oanvända.

Telisol kommer via Facebooksidan www.facebook.se/Telisol att auktionera ut telefonerna och oavkortat skänka alla intäkter till Skåne Stadsmission.

Läs mer på TELISOL

Rebellerna

Vi ser Telisol som rebeller i en konservativ bransch. Vi har sedan dag ett varit marknadsledande i att vara provokativa. När vår omgivning sagt till oss att vi inte kan, att det aldrig kommer att fungera, så har vi gjort det oavsett. Passionen är starkare än alla goda idéer och ekonomiska siffror och resultat är endast bevis för hur starkt vi brann. Det handlar om att ställa saker på ända för att röra sig framåt och när man driver en bransch framåt så är man marknadsledande.

Telisol