Ironroad AB

Telkomsel lanserar VMS

Pressmeddelande  •  2011-08-23 11:30 CEST

Telkomsel, mobiloperatören med över 100 miljoner abonnenter, har lanserat VMS (Video Message Service) som en mervärdestjänst till sina kunder. Telkomsel är marknadsledande i Indonesien och en av världens största mobiloperatörer.

– VMS tillgodoser våra kunders behov av att dela videoklipp personligen direkt från sina mobiltelefoner, när och var de vill. Genom att erbjuda våra kunder VMS visar vi tydligt vår målsättning att erbjuda den senaste tekniken inom sociala medier via mobiltelefonen, säger Krish Pribadi, Vice president Music & Content management på Telkomsel.

I Indonesien är VMS nu tillgängligt som en gratis applikation för iPhone, Android och BlackBerry och som VMS för 3G.

– Vi strävar efter att producera kundanpassade mervärdestjänster för mobiloperatörerna, och med Telkomsel som strategisk partner hoppas vi att med VMS skapa en ny trend i kommunikation via video, säger Danny Ritonga, VD för Ironroad Indonesien.

Kontaktperson Ironroad:

Magnus Kniving, CEO
+46 70-778 47 11

magnus.kniving@ironroad.com

Ironroad is a Swedish company that has developed the VMS (Video Message Service) technology, which was fully launched in 2010. VMS is now established in 12 countries in Europe, North and South America, Asia and Africa. Ironroad has about 75 employees and offices in Sweden (headquarter), Norway, Denmark, Germany, Spain, India, Indonesia and the Philippines. Our partners and clients are several global mobile operators and media companies, such as Tele2, 3 Hutchinson, Globe, TeliaSonera, Indosat and Telkomsel.

Follow us on Facebook

Follow us on Twitter