Rentforum AB

Tema Renrum 2014 presenterar ett otroligt starkt program!

Pressmeddelande   •   Sep 29, 2014 10:39 CEST

Den 17:e upplagan av Tema Renrum presenterar ett program med alla de senaste trenderna, nyheterna och önskemål från branschen, och täcker därmed en större bredd jämfört med föregående år. ”Programmet är verkligen ett av de starkaste programmen vi har haft” berättar Matts Ramstorp, BioTekPro AB, som är programansvarig, ”och tillsammans med erfarenheterna från våra deltagare öppnar det upp för intressanta diskussioner och insikter”.

Djupdykning i aktuella frågor

Några exempel på ämnen som tas upp på Tema Renrum 2014 är sådana som branschen behöver ta på allvar och lära sig mer om, t.ex. Mögel i renrum, Arbete i renrum, ISO standards development, Isolatorlösning för vävnadsinrättningar etc.

Branschträff

Förutom föreläsningar ingår också det beryktade Minglet i utställningen. Under avslappnande former med mat och dryck får deltagarna träffa de viktigaste leverantörerna i branschen, nätverka med experterna och utbyta erfarenheter med andra deltagare. Exempel på områden som utställningen täcker är bl.a. renrumsbyggnation, rengöring, LAF, filter, renrumskläder, mätning, validering, fortbildning, övervakning, mobila renrum, förbrukningsmaterial, konsulter och mycket mer.

”Vi har alltid satsat på att göra våra aktiviteter personliga och välkomnande. Därför har vi, förutom ett Mingel, alltid med en icke branschrelaterad föreläsning. I år föreläser Jesper Rönndahl, känd från bl.a. radio och På spåret, om ”Problemlösning – The Science Way”, berättar Johan Ramstorp, Rentforum.se, som är koordinator för Tema Renrum.

Besöksrekord i år igen?

”Tema Renrum är ju verkligen det perfekta tillfället att lyssna på de främsta experterna inom renrum, samtidigt som man får träffa alla i branschen och knyta ovärderliga kontakter! Vi hoppas därför på en fortsatt trend uppåt och ett nytt besöksrekord även i år!” avslutar Johan Ramstorp.

Fakta Tema Renrum 2014

Tema Renrum 2014 anordnas av Rentforum.se tillsammans med BioTekPro AB
Datum: 18-19 november 2014
Plats: Scandic Infra City, Upplands Väsby, Stockholm
Info/Kontakt: Rentforum.se | info@renforum.se | 040 - 13 82 50

Rentforum.se

Rentforum.se är mötesplatsen på internet för alla som arbetar med förhöjda krav på renhet och hygien.

Följande kan du kostnadsfritt ta del av på Rentforum.se
Allt inom renhets-, hygien- och renrumsteknikbranschen:

• RenaRum - Nordens ledande branschtidning
  • Marknaden - Nordens ledande branschregister
  • Kunskapsbanken - Användbar information, lathundar, länkar och litteraturtips
  • Aktuellt just nu - Matts Ramstorp Twitterflöde med allt det senaste som händer i branschen

Varje höst arrangerar Rentforum.se Tema Renrum, en fortbildningaktivitet för alla som arbeta i och (eller) med renrumsteknik.

Företaget Rentforum AB startade i augusti 2003 och är idag den marknadsledande internetportalen i Norden inom renhet, hygien och renrumsteknik.