Newsfactory AB

Tematidningen ”Tid för konferens” ute idag

Pressmeddelande   •   Sep 24, 2008 08:55 CEST

Tematidningen ”Tid för konferens” är efter 6 år och 11 utgivningar en etablerad kanal på konferensmarknaden. Med en utgivningsfrekvens på två gånger per år är den ett självklart mediaval för alla årets konferenser och events.

Bakom tidningen står Bokningsbolaget i samarbete med NewsFactory. Bokningsbolaget är Sveriges ledande konferensresebyrå och samarbetar med över 2 500 anläggningar i Sverige och utomlands.

”Tid för konferens” distribueras bl a via Dagens Industri i Stockholm, Göteborg och Malmö med total upplaga på ca 50 000 ex. Under senaste åren har tidningen genomgått en positiv förändring genom att tidningen nu görs på blankt papper samtidigt som den fått en ny layout och nya skribenter, allt för att stärkas ytterligare.

Om NewsFactory AB:

NewsFactory är ett mediabolag som sedan starten år 2000 arbetat med att skapa framgångsrika och kostnadseffektiva kommunikationsplattformar för företag, organisationer och offentliga institutioner. NewsFactory bedriver idag annonsförsäljning med 18 olika tidningstitlar i portföljen samt är ett av de ledande företagen inom produktion och finansiering av tematidningar.

NewsFactory är även verksamma och levererar tjänster på Internet, bl a sökmotormarknadsföring samt tjänster inom TV-mediet där NewsFactory arbetar med såväl produktplacering som sköter annonsförsäljning för TV4 Text-TV. Bland kunderna återfinns bl a Expressen, Motormännen, Stockholmsmässan, Sveriges Turistförening, Sveriges Ingenjörer m.fl.
Kontakt: Mikael Kollberg Vice VD tfn: 08-587 86 530, mikael.kollberg@newsfactory.se