AB Terminalen

TERMINALEN INTRODUCERAR ETT HELT NYTT KONCEPT INFÖR KONJUNKTURUPPGÅNGEN: BEMANNINGSMÄKLING

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2010 10:31 CET

Luleå den 12 Januari 2010

I de senaste årens tillväxt av aktörer inom bemannings och omställningsbranchen tvingas företag i behov av tillfällig kompetens till rätt kostnad ringa runt till en mängd aktörer och lägga stor tid på att hitta tillfällig kompetens när behov uppstår. Detta problem har nu en lösning.

"Våra kunder har efterfrågat möjligheten att med ETT samtal och utan kostnad hitta rätt tillfällig kompetens till lägsta möjliga timkostnad. Detta är något som länge varit möjligt inom tex försäkringsbranchen och då genom försäkringsmäklare men nu erbjuder vi denna tjänst inom bemanning och då till företag i hela landet. Vi är totalt obundna från våra kompetensleverantörer som består av bemanningsföretag, omställningsföretag samt konsultföretag." - Säger Peder Hansson.

"Denna tjänst är helt gratis för våra kunder. Vi får vår ersättning från den vinnande kompetensleverantören som betalar oss en fastställd procent på affären. Denna procentsats är så låg så det är billigare försäljningskostnad för leverantören än att ha en säljare anställd. Detta tillsammans med konkurrensutsättningen innebär att vår kund alltid garanteras lägsta timkostnad för bästa möjliga kompetens."

AB TERMINALEN med huvudkontoret i Luleå är företaget vars vision är "att behålla och förädla den regionala arbetskraften".

TERMINALEN är inte ett bemanningsföretag.

TERMINALEN är medlem i ALMEGA och har kollektivavtal med UNIONEN.

Läs mer om oss på www.terminalen.nu

För mer information kontakta:

Peder Hansson, VD
Telefon: 0730-26 80 30 / 0920-42 01 90 (vxl)
E-post: peder.hansson@terminalen.nu

Terminalen är inte ett bemanningsföretag.

TERMINALEN är medlem i ALMEGA och har kollektivavtal med UNIONEN.

Läs mer om oss på www.terminalen.nu

För mer information kontakta:
Peder Hansson, VD
Telefon: 0730-26 80 30 / 0920-42 01 90 (vxl)
E-post: peder.hansson@terminalen.nu