Capilon

Termo Holding (publ): Termo Regulator får order värd 6 MSEK/år från ComfortZone

Pressmeddelande   •   Feb 19, 2007 14:48 CET

Termoregulator Holding AB:s (publ) (”Termo Holdings”) dotterbolag Termo Regulator har skrivit avtal med ComfortZone AB för tillverkning av frånluftsvärmepumpar. Ordervärdet är på ca 6 MSEK per år i nuvarande försäljningsvolym. ComfortZone har en världsunik och patenterad teknik och utvecklar frånluftsvärmepumpar med lång livslängd och säkra driftsförhållanden.

TermoRegulator kommer i sin produktionsprocess öka andelen montering av färdiga produkter, i enlighet med långsiktiga mål. Samarbetet mellan TermoRegulator och ComfortZone kommer ge stora möjligheter för ComfortZone att kraftigt öka sina marknadsandelar för försäljning av frånluftsvärmepumpar inom Europa.

Termo Holding (publ) är listat på First North. Dotterbolaget Termo Regulator AB är ledande inom tillverkning och sammanbyggnad av tunnplåtsdetaljer med kunder inom branscher som vitvaror, fordon, ventilation och inredning. Under 2006 förväntas omsättningen i Termo Regulator uppgå till ca 190 MSEK med ett positivt rörelseresultat på ca 9 MSEK. Termo Regulator har 120 anställda med verksamhet i Motala och Norrköping.

Alex Molvin, VD
alex.molvin@termoholding.se