Open World Foundation

TESLA Roadster planterar regnskog

Pressmeddelande   •   Sep 13, 2010 10:32 CEST

Torsdagen den 16:e september kommer TESLA Roadster till Open World Café i Danderyd som del av en aktion för att skapa medvetenhet kring vikten av världens regnskogar. "Replanting a Rainforest" heter projektet som bedrivs av Open World Foundation sedan november 2009. Stiftelsen grundades 2007 och har som bas och plattform Open World Café i Danderyd. Open World Café finns också i Rio de Janeiro.

Om TESLA Roadstern: En exklusiv och nästan ljudlös eldriven sportbil från Kalifornien! Toppfarten ligger på över 200 km/tim och vridmomentet är enastående 0 till 96 km/tim på 3,9 sek. Räckvidden på en laddning är ca 35 mil. Att ladda tomma batterier tar endast 3,5 timmar.

En provkörning kostar 800 kr och är ett bidrag till regnskogsprojektet Replanting a Rainforest. Se mera på webben: www.openworldfoundation.org/ReplantingaRainforest.htm <http://www.openworldfoundation.org/ReplantingaRainforest.htm>

När: Torsdag den 16 september kl 10 till 18

Var: Open World Café, Sätraängsvägen 134, 182 37 Danderyd. Tel: 0708 803672

OBS! Begränsat antal provkörningar och först till kvarn gäller! B-körkort ska uppvisas vid bokning och förskottsbetalning inne på Open World Café.

I vårt ekologiska café är det ÖPPET HUS med servering, konst, underhållning, miljöprojekt och en kul el-scooter från MyEco.

Bilder: http://www.teslamotors.com/about/press/b-roll

TESLA pressinformation: http://www.teslamotors.com/about/press

Stiftelsen Open World Foundation: www.openworldfoundation

Open World Café & Galleri: www.openworldcafe.com