Stibo Systems

TESSCO VÄLJER STIBO SYSTEM FÖR EXPANSIONEN AV E-HANDELSKANALEN OCH FÖR ÖVERLÄGSEN KUNSKAP OM TRÅDLÖSA PRODUKTER

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2012 12:17 CEST

ATLANTA, GA, 5 juni 2012 – Stibo Systems, the Strategic Information Management Technology and Solutions Company, meddelade idag att TESSCO Technologies Incorporated (NASDAQ:TESS), en ledande leverantör av de lösningar för produkt- och värdekedjan som krävs för att skapa, använda och underhålla system för mobilt bredband, har valt Stibo Systems för att kunna utnyttja sina datatillgångar och stärka sin ledande ställning när det gäller kunskap, konfiguration, inköp, leverans och leverantörskedja för den trådlösa branschen.

"Idag skapar sammansmältningen av trådlösa funktioner och Internet nya system och applikationer i en aldrig tidigare skådad takt. Detta kräver ny teknik och nya produkter", säger Bob Barnhill, styrelseordförande och VD hos TESSCO. "Stibo Systems hjälper oss att erbjuda kunderna den senaste, mest uppdaterade kunskap som krävs för att hitta produkter, granska specifikationer, jämföra alternativ, konfigurera heltäckande lösningar, skapa sammanställningar över materialåtgång och arbetsblad, bekräfta priser och tillgänglighet samt hantera inköp och säkerställa kompletta leveranser i tid".

TESSCO stod inför en expansion av produkterbjudanden på samtliga marknader och nya prisinitiativ som ger kunder och andra intressenter ökat värde. Valet föll på STIBO Master Data Management-plattformen för att strömlinjeforma e-handelsprocessen på flera kanaler. "E-handel är en av våra viktigaste tillväxtstrategier och Stibos portalramverk, det avancerade STEP-statusflödet och de integrerade datakvalitetsverktygen var bara några av de faktorer som fick dem att sticka ut bland konkurrenterna, vilka omfattade både större programleverantörer och mindre nischaktörer".

"Innovativa tekniklösningar och strategiska tjänster är alltid en kritisk komponent i kundernas initiativ", säger Todd Callen, vice verkställande direktör för Nordamerika hos Stibo Systems. "Genom att tillhandahålla den teknikinfrastruktur som krävs för att optimera TESSCO:s datanoggrannhet, fullständighet, konsekvens och flexibilitet, kommer de att kunna utöka sin e-handelsförsäljning, förkorta tiden innan investeringen ger avkastning samt öka denna avkastning".

Om Stibo Systems
Stibo Systems, the Strategic Information Management Company, erbjuder teknik och lösningar som hjälper företag att hantera sin strategiska information på en global skala med hjälp av en integrerad process. Stibo Systems STEP-teknik är en flexibel plattform för enhetlig masterdatahantering (MDM) som ger hela företaget en tillförlitlig källa till strategisk affärsinformation. Bland Stibo Systems internationella kunder finns GE, Sears, Siemens, Target och Thule. Stibo Systems ingår i den privatägda företagsgruppen Stibo A/S, som grundades 1794 och har huvudkontor i Århus, Danmark. För mer information, besök www.stibosystems.com/se/.

#   #   #

Kontakt: