Vissla i Norden AB

Tunga investerare satsar på Vissla

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2019 08:02 CEST

Dejting-appen Vissla tar in tunga investerare i en ny investeringsrunda. Det är några av de största aktieägarna i dejting-appen Tantan som investerar i den svenska uppstickaren.

Vissla lanserades 2018 och appen har i dag nära 100 000 medlemmar som registrerat sig. Men planerna är att växa, i första hand på den nordiska marknaden.

- Det nya kapitalet ska användas till att vidareutveckla produkten, stärka teamet och fortsätta expansionen på hemmamarknaden. Vi ska utveckla Vissla till världens bästa dejting-app, säger Caroline Silverlie, grundare och vd i Vissla.

Det är Visslas rivstart på den svenska nätdejtingmarknaden som lockat personer bakom framgångssagan Tantan att investera. Tantan lanserade sin app på den kinesiska marknaden 2014 och det blev succé och några år senare en god affär. Grundarna Sophia Pan och Yu Wang tog in hundratals miljoner kronor i riskkapital och TanTan såldes 2018 för, i runda tal, sju miljarder kronor.

- Det är verkligen en boost för självförtroendet när så branschkunniga investerare satsar på oss, säger Caroline Silverlie.

Målsättningen är att investeringsrundan ska inbringa 20 miljoner kronor.

För mer information:

Caroline Silverlie, vd.

Mobil: +46 70 - 849 12 20

E-post: caroline@vissla.se
Webb: www.vissla.se

Visslas dejting-app lanserades 2018 och har nära 100 000 medlemmar. Alla relationer är lika viktiga. Vissla är appen som skiljer på vänskap, kärlek och en flirt. #nätdejting #vissla