Aggressive Development AB

tête à tête börjar säljas digitalt på webben, i iPhone, iPad och Android

Pressmeddelande   •   Maj 21, 2012 14:32 CEST

Tête à tête communication och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns tête à tête till försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android.

tête à tête är magasinet för frankofiler. Alla som uppskattar Frankrike och dess kultur. Tête à tête tar upp aktuella franska händelser, nyheter och fenomen. Magasinet bevakar huvudstaden Paris, ger reportage från andra delar av Frankrike, intervjuer med inspirerande svenskar i landet, samt uppmärksammar det franska i Sverige. Frankrike och Sverige tête à tête helt enkelt!

"Vi är mycket glada att tête à tête vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för tidskrifter och magasin. Appen Qiozk finns till iPod, iPhone och iPad. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/tete-a-tete

Tidningsförlag kan enkelt gå med i Qiozk och erbjuda tidningar till digital försäljning i iPhone och iPad samt på webben för nedladdning till Mac, Windows och Android. På bara några dagar kan förlagets titlar och arkiv finnas till försäljning. Anmäl intresse på http://www.qiozk.com/publisher/

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.