Textalk AB

Textalk är Gasellföretag 2011.

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2011 16:13 CET

Textalk har (för andra året i rad) blivit belönade med titeln "Gasellföretag 2011" av Dagens Industri.
Vi ser det som ett bevis på att vi utvecklas i rätt riktning och att våra tjänster både är omtyckta, användarvänliga och levererar ett kundvärde.
Vi är med andra ord mycket stolta. Om vi nästa år blir ett Gasellföretag återstår att se.
Det kommer bli en tuff utmaning, men vår ambition är naturligtvis att få ännu ett diplom att hänga på väggen!

Årets tillställning hölls i konserthuset i Göteborg och var välbesökt med över 600 deltagare. En rolig notis i sammanhanget är att Textalk levererar Dagens Industris tidningsupplaga för synskadade.

Kriterier för att bli ett Gasellföretag:

• Omsätter minst 10 miljoner kronor.
  • Har minst 10 anställda.
  • Har en omsättning för 2010 som är minst dubbelt så hög som för 2007.
  • Har under samma period minst fördubblat sin omsättning, och ökat varje år.
  • Har ett positivt samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren.
  • Har vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner.
  • Har sunda finanser.

Textalk utvecklar och marknadsför kraftfulla verktyg för e-handelwebbpubliceringundersökningar och datainsamling. Textalk är en tekniskt orienterad webbyrå som utvecklar och designar helhetslösningar för webben. Textalk arbetar som konsulter inom systemutveckling i miljöerna C, C++, Java, PHP, ASP, Perl, SQL på plattformarna Windows, Linux och Mac. Textalk utvecklar program och system för synskadade. Med hjälp av Textalks lösningar blir tidningar, tidskrifter, böcker, Text-TV, e-post och andra datorbaserade texter tillgängliga för den synskadade läsaren. Textalk har funnits sedan 1987 och sysselsätter idag 23 personer. Textalk är en kompetent affärspartner för er som vill använda Internet som en aktiv del av er verksamhet.