Universal Music Sweden

The Allman Brothers Band - "Brothers and Sisters" släpps den 8 juli i flera olika versioner

Pressmeddelande   •   Jun 14, 2013 12:04 CEST

När först ledargestalten och gitarrfantomen Duane Allman och därefter även basisten Berry Oakley avlidit i tragiska motorcykelolyckor var det nog många som trodde att sydstatsrockarna Allman Brothers Band var ett minne blott.

Men ”Brothers and Sisters”, som gavs ut 1973, visar än i dag att gruppen hade mer att ge, inte minst sedan gitarristen Dickie Betts visat sig vara en lyhörd låtskrivare och en nästan lika storartad solist som Duane. Här finns flera av bandets mest älskade låtar, som t ex ”Jessica” och ”Wasted Words”.

Albumet släpps nu i flera olika versioner: en enkel-CD/LP med originalalbumet i en remastrad version, en dubbel-CD som byggts ut med tidigare outgivna versioner och jamsessions, samt en Super Deluxe-utgåva med ytterligare två CD som innehåller en konsert från Winterland 26 september 1973.

Ett klassiskt rockalbum med ett av de mest tidlösa banden.