Plus Function AB

”The Annual +Function Challenge 2012”

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 18:01 CET

Föregående års designtävling, ”The Annual +Function Challenge 2011”, görs nu i en ny tappning. I år utmanar PlusFunction återigen formgivare att utforma en multifunktionell möbel. Grundtanken är densamma som tidigare, att med innovation och ny form ta fram en multifunktionell produkt. Det vinnande bidraget blir en del av PlusFunctions kollektion.

I årets tävling vill PlusFunction att du som designer tänker på hur din möbel attraherar och integrerar med människan. Syftet är att med ditt bidrag visa på samverkan mellan de båda.

En tävlingsjury kommer i April 2012 att kora det vinnande bidraget som PlusFunction producerar och tar ut på marknaden.

För att ta del av tävlingen samt se fullständiga tävlingsregler, besök www.plusfunction.com

Behöver du ytterligare information eller har frågor gällande tävlingen, kontakta My Kallström.

my.kallstrom@plusfunction.com

tel 0737 – 75 44 67

PlusFunction är ett avknoppat projekt ur designföretaget Advers verksamhet, med brinnande passion för att modernisera dagens rum och miljöer. Med multifunktionella design- och inredningsprodukter levererar vi nyskapande lösningar för specifika behov och en kreativare omgivning.