Birds Will Sing For You Enterprises

THE BABOON SHOW: MEDIA, RADIO OCH LIVE I HAVANA!

Pressmeddelande   •   Feb 13, 2013 15:27 CET

THE BABOON SHOW: RADIO, MEDIA OCH LIVE I HAVANA!

The Baboon Shows nya album, "People's Republic Of The Baboon Show Formerly Known As Sweden", hyllas i svensk och tysk press! "Svensk punk på 2000-talet stavas T-H-E-B-A-B-O-O-N-S-H-O-W" som Musikindustrin.se skriver. Ni hör nya singeln, "Queen Of The Dagger" på P3 från och med nästa vecka, och som om det inte vore nog blev det idag klart att National presenterar The Baboon Show som en av akterna som framträder på Love & Peace Havana, Kuba, i mars! Klara för festivalen sedan tidigare är bland andra Kristian Anttila, John Olav Nilsen & Gjengen och X Alfonso.

Vad pressen säger om albumet:

ALLEHANDA (4/5)
"People's Republic ..." är utan tvekan en av årets hittills bästa svenska rockplattor.” (Peter Carlsson) (http://allehanda.se/noje/skivor/1.5557165-svensk-rock-med-attityd)

JOYZINE (4/5)
”What A Feeling och Dancehall Killers är hitlåtar som har potential att leta sig långt utanför den smalaste punkkretsen” (Mikael Mjörnberg) (http://www.joyzine.se/?p=5888)

UPSALA NYA TIDNING (4/5) ”Det är som att punkvågen precis anlänt när man hör de svenska baboonshowarna.  Bästa spår: ”What A Feeling”” (Ulf Gustavsson)(http://www.unt.se/kultur/skivor/kottig-powerrockpunk-2260164.aspx)

DALARNAS TIDNINGAR (4/5)
”Just när man trodde att rocken var död så kommer The Baboon show med denna lilla defibrillator till skiva och återupplivar skrället med en kraftig stöt.” (Anders Gustafsson)(http://www.dt.se/nojekultur/skivor/1.5532352-med-dynamik-och-osigt-os)

FOLKBLADET (4/5)
”Punkiga rockbandet The Baboon Show börjar bli ett mycket väloljat maskineri.” (Niclas Holmlund)( http://www.folkbladet.nu/351545/skivrecensioner-8-februari)

GAFFA (4/6)
”The Baboon Show är dock som bäst när de inte håller emot, när uppkäftigheten levs ut till fullo i både text och melodi.” (Tatiana Madrid)(http://gaffa.se/recension/68315)