Universal Music Sweden

The Beatles: The US Albums Box Set – Release: 20/1

Pressmeddelande   •   Dec 10, 2013 11:18 CET

Nästa år firar vi 50-årsjubileet av Beatles legendariska premiärresa till USA som kickstartade deras internationella karriär och gjorde dem till det största popbandet genom tiderna. I februari 1964 landade de i New York och uppträdde först i Ed Sullivans TV-program och därefter inför hundratusentals skrikande, jublande beundrare från kust till kust.

Nu har vi chans att återuppleva en del av denna Beatlesmani när Universal ger ut en läcker CD-box med bandets samtliga album för den amerikanska marknaden, från ”Meet The Beatles” till samlingsplattan ”Hey Jude”.

Boxen innehåller sammanlagt 13 CD, med både mono- och stereomixar av albumen, som dessutom släpps som separata enkel-CD. Samtliga originalomslag har reproducerats för denna attraktiva utgåva, som även innehåller en 64-sidig booklet. Och – förstås – flera timmar tidlös Beatlespop.