Debaser

The Bronx (US) till Debaser Medis 14/12

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 11:46 CEST

Los Angeles brötigaste och svettigaste hardcore-punk-akt kommer tillbaka till Sverige för fyra spelningar. The Bronx intar Göteborg, Malmö, Stockholm och Linköping i december.

Senast de var här var för knappt ett år sedan då de (tillsammans med sin mariachi-version av samma band: Mariachi El Bronx) gjorde ett gäng succéspelningar i våra tre största städer. Med en tillräcklig arsenal av testosteron pumpandes genom varje cell i kroppen har The Bronx transplanterat hardcore-punkens gamla livspump med ett fräscht hjärta och litervis med nytt blod. Sekunderna då våra själar får vila är icke-existerande men det är samtidigt få av oss som klagar. Ruset är allt vi vill ha, ruset är det vi alltid får.

Nu har The Bronx hållit på i ett årtionde och kanske skulle man tro att fräschören och vigören borde ha falnat men ack den som bedrar sig. The Bronx anno 2012 har med sina trio av självbetitlade album erövrat alla våra fem världsdelar och skapat sig en fanskara som personifierar ordet ”dedikerad”. Och det är inte bara fansen som uppvisar en otvungen kärlek till bandet; kritiker i prominenta magasin och digitala diton har sällan ett ont ord att pränta ner utan kören består av idel hyllningar.

The Bronx har ett speciellt ställe i sitt hjärta för Sverige och vi har vår tur mutat in stora delar av våra för LA:s bästa rockband. Nu är det åter dags för en svettig urladdning och nävar i vädret. Hela fyra datum har de planerat in i december-mörkret. Göteborg, Malmö, Stockholm och Linköping kan stoltsera med var sitt tillfälle att tillfredsställa sitt The Bronx-behov.

Biljetterna släpps den 27/8.

Mer info: http://www.debaser.se/kalender/9104/

DEBASER är med sina ställen Debaser Slussen, Debaser Medis, Debaser Malmö och Debaser Humlegården Sveriges största klubbscen för i första hand pop och rock med en sammanlagd kapacitet på 1850 gäster under veckans flesta dagar. Sedan starten 2002 har runt 4-5000 artister som Bob Dylan, The Strokes, Eldkvarn, bob hund, Arcade Fire, The Hellacopters, Pete Doherty, Bright Eyes, Mando Diao, The Hives, Ryan Adams och en rad internationella DJs förgyllt våra dagar.

För mer info besök: www.debaser.se
Presskontakt: burt@debaser.se
Bilder: http://www.flickr.com/photos/debaser/