The Cloud

The Cloud i avtal med Tele2 för mobilt bredband i Skandinavien

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2009 11:19 CEST

700 trådlösa surfzoner blir tillgängliga för Tele2-kunder i Sverige
Stockholm, 2009-04-23 - The Cloud, som är Europas största oberoende leverantör av mobilt trådlöst bredband, offentliggör idag ett avtal med Tele2 Sverige. Samarbetet gör att Tele2:s kunder i Sverige får tillgång till The Clouds mobila bredbandsnätverk i Norden och därmed möjlighet till bandbreddskrävande internetanvändande utan fast uppkoppling. Tjänsten lanseras i juni 2009.

The Cloud erbjuder 700 trådlösa surfzoner i Norden vilka levererar mobilt internet till allmänheten via cirka 3500 accesspunkter i köpcentrum, detaljhandelkedjor, inklusive McDonalds i Danmark, Finland och Norge, hotellkedjor inklusive Norlandia, Elite och Winn, Hemsedal SkiStar resort samt en mängd andra snabbväxande surfzoner från The Cloud i stadskärnor i Sverige och Danmark.

‒ Mobiloperatörer över hela världen, bland dem AT&T, O2-Telefonica, Orange, Tele2, Telenor, bemöter kundernas efterfrågan på snabbaste möjliga mobila bredbandet och trådlösa nätverk blir en naturlig del av deras produkt- och servicestrategier, säger Niall Murphy, medgrundare och strategisk chef på The Cloud. Med allt fler bärbara datorer och smartphones som stöder WiFi inser tjänsteleverantörer vikten av att integrera möjligheten till trådlöst bredband för att bemöta kundernas förväntningar på snabbt bredband och för att kunna hantera de stora volymer datatrafik som följer.

Vi är glada att Tele2 Sverige har valt The Cloud som sin partner för WiFi-baserat bredband. Vi ser en starkt ökad efterfrågan från mobiloperatörer då allt fler mobilkunder upptäcker kvaliteten hos internetupplevelsen från The Clouds marknadsledande WiFi-tjänst.

Vi satsar starkt på den nordiska marknaden och ser fram emot att arbeta nära Tele2 i utbredningen av våra tjänster och för att säkerställa en utmärkt kundnöjdhet, avslutar Niall Murphy.

För ytterligare information kontakta:
Roald Sandén, Nordenchef The Cloud, +46 705 818 609
roald.sanden@thecloud.net

Magnus Ahlström, Marknadschef The Cloud, +46 709 468 000
magnus.ahlstrom@thecloud.net

Om The Cloud
The Cloud grundades 2003 och är privatägt. Företaget har etablerat sig som Europas oberoende marknadsledare inom trådlösa bredbandstjänster. The Cloud förser snabbmatskedjor, hundratals hotell, köpcentrum, stora transportknutpunkter, stadshus samt regionala myndigheter med toppmoderna WiFi-lösningar som låter mobila kunder ansluta till internet genom bärbara datorer, mobiltelefoner och nöjesutrustning på ett snabbt, enkelt och kostnadseffektivt sätt.

The Cloud är baserat i London och har även kontor i München, Stockholm och Köpenhamn. Företaget erbjuder nätverkstäckning på fler än 7000 platser i 12 länder i Europa och planerar för fortsatt expansion i takt med att WiFi växer som det främsta valet för mobil internetanslutning. www.thecloud.net