Infosphere AB

The Cornerstone sessions 2012- ett möte om information, säkerhet och affärer 22 – 23 OKT 2012

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 16:17 CEST

På norra Ålands klippor arrangerar Infosphere AB en internationell rundabordskonferans om information, säkerhet och affärer.  Det blir ett annorlunda möte. Istället för långa monologer  erbjuds en dialog mellan likar. Gemensamt kommer problem, umaningar och möjligheter i diskuteras i en kreativmiljö på norra Ålands röda klippor och till ljudet av vågornas brus.

The Cornerstone sessions är också en pågående dialog på LinkedIn  i forumet ”The Cornerstone sessions” och  konferensen den 22-23 oktober är en möjlighet att kombinera de digitala sociala nätverken med betydelsefulla mänskliga möten.

Teman under konferansen som alla har bäring mot modern underrättelsetjänst, riskbedömningar och beslutsfattande kretsar kring ord som White Noise, Surface, Silence, Disruption, Crowd Sourcing m.fl.

Inkluderat i  konferanspriset om 1050 EURO är hotell (3 nätter, frukostar,luncher och middagar).

Website: http://tinyurl.com/Cornerstonesessions

Antal platser är begränsat

Infosphere AB is an experience based Intelligence & Knowledge Strategy consultancy whose aim is to enable clients to make decisions with greater certainty and precision and to solve problems that fall outside core management and organizational resources. Infosphere is dedicated to provide its clients with experience based investigative, due diligence, intelligence, and security consulting services.