Stolleprover AB

The Fine Arts Showcase till RockTheLake i Växjö

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2010 16:06 CET

Musikfesten Rock The Lake som går av stapeln på det vackra Evedalsområdet i Växjö den 21-22 maj, har nu fått klart med ytterligare en bokning. Det är The Fine Arts Showcase som äntrar scenen på fredagen den 21 maj.

Gustaf Kjellvander (gitarr och sång) är uppbackad av Joachim Leksell (bas och sång), Dan Englund (gitarr, piano, keyboards) , Fabian Ris Lundblad (trummor och percussion) and Mathias Oldén (george martinist). Bandet har rosats av både kritiker och publik över hela Europa och bandet hit Chemical Girl spelades flitigt av många radiostationer. Under våren släpper bandet sin fjärde platta,  “Dolophine Smile” med material som vi kommer att få lyssna på under RockTheLake.

Tidigare klara artister till RockTheLake är Markus Krunegård, Timo Räisänen, Erik Grönwall, Fibes, Oh Fibes! Hoffmaestro & Chraa och Tribe Vibes. De artisterna kommer att spela under fredagen som har ett ungdomsinriktat program.  Alphaville, Sweet, Joel Alme, MA Numminen, Nisse Hellberg, Calle Kristiansson, Fancy Dan och Lemonbirds som står för den mer nostalgiska lördagen. Lokala band kommer också att spela båda dagarna. Fler bokningar kommer att tillkomma.

2 dagars biljettpass finns att köpa på Ticnet och kostar 450 kronor tom 31 mars, 550 kronor tom 30 april och därefter 650 kronor.

För mer information kontakta:

Peter Karlsson arrangemangsansvarig 070-545515

Pernilla Nätbring bokningsansvarig 070-5664762