FINEST.SE

The Finest night of Schlager @ Galaxy 3- 4 maj 2013

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2012 14:11 CEST

För att fira Eurovision Song Contests antågande till Sverige har finest.se och eventbyrån One37 i samarbete med Sea & Sky Travel chartrat hela Silja Galaxy för ett dygn i schlagerkulturens tecken. Den 3 maj 2013 går avfärden mellan Stockholm och Åbo. En resa där det kommer att bjudas på schlagermusik, vinprovningar, tävlingar och happenings ombord på Silja Galaxy. Med tio dagar till den stora eurovisionfinalen i Malmö blir 'The Finest night of Schlager" en bra uppvärmning för de svenskar som inte kan få nog av schlager. Den första artisten som är bokad och klar till resan är en av våra eurovisionvinnare Charlotte Perrelli;

- Det känns naturligtvis kul att ha en av Sveriges största artister ombord. Det sätter lite ribban för nivån rent musikaliskt på resan. Det känns dessutom symboliskt viktigt att ha Charlotte med oss då hon faktiskt vunnit eurovision en gång i tiden, säger Alexander Erwik, chefredaktör Finest.se

Flera artister är redan klara och kommer släppas allt eftersom. Under 24 timmar kommer man som besökare att kunna ta del av utställningar, föredrag och anekdoter från schlageråren 1999 - 2012. Resan blir en sorts sammanfattning av 13 års schlager. Åren som gått mellan Svenska vinster i eurovision. Förutom en stor schlagerkonsert den 3 maj på utresan kommer det att vara aktiviteter ombord fram tills dess att båten återvänder till Stockholm den 4 maj. För de som vill komma undan smäktande ballader, fläktar och 'ögon som tindrar' så kommer kryssningen också att erbjuda ett antischlagerrum;

- På det här dansgolvet kommer musiken att bli en paradox till resan i övrigt. Schlagerfestivalen delar ju som bekant svenskarna i två läger. Även om det stora blocket består av svenskar som tycker att det här är en folkfest. Vi vill kunna erbjuda något för de som vill höra något annat än schlager för en stund. Men vi är övertygade om att schlagerdansgolvet kommer att vara det ställe där de flesta vill vara, säger Alexander Erwik

- Tanken kring denna kryssning kom till första gången vi hörde Loreens låt i delfinalen och tänkte att här har vi en vinnare för Sverige. Så rätt vi hade! Denna kryssning var bokad redan innan Loreen vann i Baku så säkra var vi! säger Mia Jorpes, projektledare på one37.

- Det känns väldigt kul att vi äntligen börjar närma oss The Finest night of Schlager. Vi kommer att släppa biljetterna till försäljning 1 november så håll utkik på finest.se samt seaskytravel.se! säger Pernilla Hallberg, Försäljningschef på Sea & Sky Travel.

Finest.se listas som en av Sveriges bästa sajter, och placeras inom topp 30 i Internetworlds lista. Finest.se har haft en kraftig ökning i antalet besökare det senaste åren och är Sveriges just nu mest populära bloggcommunityn med 350 000 unika besökare i veckan.