AEG Live

THE FUTUREHEADS VISAR VAR SKÅPET SKA STÅ!

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2008 11:27 CEST

Glöm sega Franz Ferdinand (hur lång tid ska det ta att knåpa ihop ett tredje album?) och det allt mer självparodierande Bloc Party (som var alldeles för snabba med att göra ett tredje album). Ska det vara britter som gör avig pop av åttiotalets new wave och postpunk, så är det de stiliga The Futureheads som gäller. Om du inte insåg det när de släppte sin redan klassiska cover på Kate Bushs "Hounds of Love" 2005, så är det hög tid att bli påmind nu.

När kvartetten släppte "This Is Not The World" (ett tredje album som kom precis när det behövdes) i våras gick skivan rakt in på den brittiska indietopplistans förstaplats, och vid det här laget har väl ingen undgått någon av singlarna "The Beginning of the Twist", "Radio Heart" eller "Walking Backwards".

Live kommer bandets smittande punkenergi (och oemotståndliga Sunderland-dialekt!) till sin fulla rätt. Sämre blir det inte av att musiken blivit lite rakare och powerpoppigare det senaste året - adrenalinet går ännu snabbare ut i fötterna, utan att ta onödiga omvägar via hjärnan. Den som tvivlar rekommenderas att besöka Debaser Slussen i Stockholm den 12 november, Sticky Fingers i Göteborg den 13 november eller Tivoli i Helsingborg den 14 november och sedan hålla tyst.

Hemsidor:
www.thefutureheads.com
www.myspace.com/thefutureheads

Speldatum:
12 NOVEMBER - DEBASER SLUSSEN, STOCKHOLM
13 NOVEMBER - STICKY FINGERS, GÖTEBORG
14 NOVEMBER - THE TIVOLI, HELSINGBORG

Stockholm - Biljetterna kostar 170kr + serviceavgift och säljs via Ticnet, www.ticnet.se, www.debaser.se samt lokala Ticnet- och ATG-ombud.

Göteborg - Biljetterna kostar 190kr + serviceavgift och säljs via Ticnet, www.ticnet.se, samt lokala Ticnet- och ATG-ombud.

Helsingborg - Biljetterna kostar 170kr + serviceavgift och säljs via Ticnet, www.ticnet.se, samt lokala Ticnet- och ATG-ombud.

Åldersgräns: 18 år.

Turnéproducent: