Nikija Event AB

The Hives, Hårda Tider, Beast och Dead Reprise klara för Millencolin 20 Year Festival!

Pressmeddelande   •   Mar 15, 2012 09:00 CET

The Hives, Hårda Tider, Beast och Dead Reprise är klara för Millencolin 20 Year Festival!

The Hives kommer alltså till Millencolin 20 Year Festival som "very special guest"! The Hives som just nu är aktuella med en ny låt och ett kommande album, "Lex Hives", i Juni är tillsammans med Millencolin festivalens självklara headline.

Erik i Millencolin säger - "Vi är stolta och glada över att kunna presentera våra gamla vänner i The Hives som festivalens stora trumkort till en redan mäktig line-up. The Hives är ett av jordens bästa live band och de är just nu hetare än någonsin med sitt kommande nya album "Lex Hives" som släpps i juni."

Hårda Tider, Beast & Dead Reprise är alla riktigt bra band och är ledande i sina undergroundgenres och ligger och väntar på DET riktigat genombrott!

Sedan tidigare är följande band klara för:

-       Millencolin
-       No Fun At All
-       Voice Of A Generation
-       Bombshell Rocks
-       Nine
-       The Peepshows
-       Anchor
-       Angers Curse
-       Ape Rape Escape

Millencolin firar 20-år som band med egen festival & en ny CD/DVD!

När en av Sveriges genom tiderna största rockexport firar 20-år som band gör man det med en helt egen festival. ”Millencolin 20 Year Festival” är en två-dagars festival i Brunnsparken i Örebro 8-9 juni 2012Millencolin kommer själva avsluta bägge kvällar genom att framföra exklusiva set från bandets hela 20-åriga karriär.  Förutom Millencolin kommer ett gäng internationella och nationella akter stå på scenen under denna festival, akter som Millencolin gillar.

Ett helt festivalområde kommer att byggas upp i Brunnsparken. Det kommer också finnas restaurangtält med fullständiga rättigheter. Utöver detta kommer också WeSC presentera en skatetävling med inbjudna proffs. Millencolin passar således på att slå på stort att fira dessa 20 fantastiska år med en festival tillsammans med fans, vänner och riktiga kanonband! Det finns också en egen festivalcamping på Gustavsviks Camping med tillgång till äventyrsbad.

Millencolin släpper också en CD/DVD i maj. “Melancholy Connection” som innehåller nyinspelade låtar och b-sidor, samt en film om inspelningen av albumet “Pennybridge Pioneers” varvat med liveklipp, “Millencolin - A Pennybridge Production”.

Millencolin har sålt mer än 2,5 miljoner skivor och har flera guldskivor i Sverige och Australien. De har under sin karriär gjort över 1500 spelningar i Skandinavien, Europa, Sydamerika, Centralamerika, Nordamerika, Australien och Japan.

Se också www.millencolin20year.se

För alla pressförfrågningar: