Universal Music Sweden

The Hives släpper ny video till "Wait A Minute"

Pressmeddelande   •   Aug 28, 2012 10:27 CEST

"Wait A Minute" är den andra singeln från the Hives senaste album "Lex Hives" som släpptes lös i juni. Nu släpps videon.

Videon till "Wait A Minute" är regisserad av Travis Schneider och inspelad i ett hotellrum i Chicago. Med endast ett strykjärn, en golvlampa, frozen yoghurt, läder och en stekande sommarsol som rekvisita.

I september ger sig the Hives ut på USA turné med start i Philadelphia på Made in America-festivalen. Därefter väntar stopp i bland annat Las Vegas, Seattle och Los Angeles. Bandet kommer även att gästa TV-showerna Conan (12 september) och The Tonight Show med Jay Leno (5 oktober).

Nästa gång the Hives kan ses på svensk mark blir på Gröna Lund den 22:a september.

Wait A Minute på Youtube

the Hives på Facebook