Ingela Arrbrant

The House – Västerviks första dansstudio – öppnar i höst

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2012 13:12 CEST

I september öppnar Västerviks första dansstudio – The House. Initiativtagare är Ingela Arrbrant som har ett mångårigt förflutet i dans- och underhållningsbranschen både i Sverige och utomlands. Nu är hon tillbaka i Västervik för att driva The House.

- Det ska bli fantastiskt kul att starta ett riktigt danshus i Västervik. Jag vill skapa ett ställe med otroligt mycket dansglädje och skön stämning. Idag är dessutom dans en av de nya heta motionsformerna där man med en av de roligaste träningsformerna gör av med mängder av kalorier, säger Ingela Arrbrant.

Kvalitet, kompetens och nytänkande

Nyckelorden för The House kommer att vara kvalitet, kompetens och nytänkande. På The House hittar man bland annat ett av Sveriges bästa dansgolv som även finns på både Dansens Hus och Danshögskolan i Stockholm. På The House kommer man att kunna dansa allt från hip-hop, house till salsa och stepp och studion är till för folk i alla åldrar.

- Vi kommer även att starta en showkör som kommer att ha ett liknande upplägg som den riktiga tv-produktionen Körslaget. Jag koreograferade Marie Picassos kör som kom till final så varför inte ta med det hem till Västervik? En känd gästartist utlovas komma till Västervik och träffa körmedlemmarna nästa år.

Ingela Arrbrant - tillbaka i Västervik

Dansstudion kommer att drivas av Ingela Arrbrant. Hon är uppvuxen i Västervik men är utbildad till dansare/musikalartist och har därefter arbetat som dansare, koreograf, producent och pedagog i många år i Sverige och även utomlands. Efter flera år i branschen med erfarenhet från bland annat Körslaget TV4, Billie Jean Live, Cabaret, Den Stora Premiären, Kevin Borg, Marie Picasso, flera stora företagsevent och utnämnadet till Årets Dansare i Sverige öppnar Ingela Arrbrant nu The House i Västervik. Tanken är att verkligen ge Västervik ett nytt utbud av dans, men också event och happenings.

- Ja, det ska bli hur roligt som helst att börja jobba i Västervik, jag bara längtar efter att få sätta igång!

Ingela kommer dock fortfarande att ha en fot kvar i branschen både i Stockholm och Malmö då hon bland annat senare i höst koreograferar Eva Rydbergs produktion på Nöjesteatern i Malmö.

The House är Västerviks nya dansstudio där dansglädje kommer att blandas med underbar motion!

För mer information kontakta:

Ingela Arrbrant

info@thehousedancestudio.se

www.thehousedancestudio.se

The House är Västerviks första dansstudio. Den drivs av koreografen och pedagogen Ingela Arrbrant. Dansstudion, med Sveriges bästa dansgolv, ligger i en omgjord biograf och festlokal från 1940.