G5 Entertainment AB

The Mystery of the Crystal Portal 2 släpps den 2 december

Pressmeddelande   •   Nov 19, 2010 12:36 CET

(tidigare publicerad på engelska)

Till stor glädje för alla fans av hidden objects games G5 Entertainment överlämnat The Mystery of the Crystal Portal 2: Beyond the Horizon, anpassat till iPhone och iPad till Apple för översyn. Spelet planeras att lanseras den 2 december.

The Mystery of the Crystal Portal 2: Beyond The Horizon från G5 Entertainment och Artogon stödjer iPhone 4 Retina Display, multitasking med IOS 4,0 och Game Center prestationer. Spelet är en uppföljare till det bästsäljande Hidden Object spelet, The Mystery of the Crystal Portal, som redan uppskattas av spelare på iPhone, iPad och PSP. Efter att ha aktiverat Kristallportalen ger sig Nicole ut på ett nytt äventyr. Hon söker efter sin försvunne far och försöker avslöja den stora hemligheten som bara han känner till. Lös pussel i åtta knepiga minispel från Nicoles hem i New York till främmande länder i hennes jakt på sin försvunna far samtidigt som hon försöker rädda mänskligheten. Hitta massor av spännande saker fördelat på 8 otroliga platser i 26 fascinerande spelscener och upptäck en hemlighet som är så stor att den kan hota hela mänsklighetens existens.

Mer information om G5 Entertainment kan hittas på www.g5e.com/corporate

För ytterligare information kontakta: investor@g5e.com

2010-11-19

Vlad Suglobov
CEO, G5 Entertainment AB

Om G5 Entertainment AB (publ)
G5 Entertainment AB är utvecklare och förläggare av förstklassiga nedladdningsbara spel för iPhone/iPad och pc:n samt för stationära och bärbara konsoler. Numera utvecklar och publicerar G5 sina egna spel som är familjevänliga, lätta att lära sig och passar en bred publik av såväl erfarna spelare som nybörjare. G5 äger ett antal välkända pc- och iPhone-spelkoncept som exempelvis Supermarket Mania, Stand O' Food och Mahjongg Artifacts, och satsar på att skapa nya spel samt konvertera företagets redan etablerade speltitlar till nya plattformar. G5:s spel riktar sig till den allt större marknad som består av över 200 miljoner spelare av casualspel för pc, fler än 100 miljoner användare av Apple iPhone-telefoner samt de drygt 52 miljoner Sony PSP-enheter som hittills har sålts. I takt med att bolaget konverterar sina spel till nya plattformar, kommer G5 att expandera ytterligare.
Dessutom utvecklar och säljer G5 licenser av MIDS, en lösning för gränssnittsdesign för trådlösa operatörer och mobiltillverkare. MIDS-lösningen används bland annat av Rysslands ledande mobiloperatör, Vimpel Communications (Beeline).