Paper Province

The Paper Province har startat en budkavle gällande färdigställande och start av ”Teknikklubben Lusten”, ett Science Centre på Värmlands Museum.

Pressmeddelande   •   Nov 17, 2006 17:23 CET

Inspirationen till Science Centre är hämtad från Tekniska Muséets Teknorama i Stockholm, Tom Tits Experiment i Södertälje och Universeum i Göteborg. (Foto: Värmlands Museum)

The Paper Province utmanar nu sina medlemsföretag att vara med och bidra med pengar för att kunna färdigställa lokaler och experiment på Värmlands Museum. Då bidrar vi också till att öka teknikintresset i länet och förändra attityden hos våra ungdomar med föräldrar gentemot teknikbranschen.
- ”Nu hoppas vi att kunna samla in "minst" 500.000 kr för att färdigställa lokalerna samt komplettera utrustningen”, säger Mats Williams, VD, för The Paper Province Ek. För. Blir summan större kommer mer utrustning att kunna införskaffas! Redan nu har vi lyckats få ihop 310.000 kr från medlemsföretagen Kvaerner Pulping / Kvaerner Kamfab, Billerud Gruvön, Stora Enso Skoghall, FB Engineering, Uddeholm Tooling, Metso Paper i Karlstad och The Paper Province Ek. För. och från Ljungbergsfonden.

Vill ni vara med och medverka till utvecklingen av detta Science Centre, hör av er till Mats Williams, 054- 17 79 42, m.williams@paperprovince.com senast den 15 december, 2006.
Värmlands Museum har åtagit sig att dels direktfakturera ert bidrag, dels att exponera ert företag som sponsorföretag på lämpligt sätt.

Vi tackar på förhand för engagemanget!