Paper Province

The Paper Province stödjer nya flygbolaget Air Karlstad

Pressmeddelande   •   Feb 04, 2010 15:13 CET

''Att ha internationella flygförbindelser är en förutsättning för våra medlemsföretag på en global marknad'', säger Mats Williams, VD på The Paper Province. ''Samtidigt ger det alla Paper Province - företag tillgång till dagliga flygförbindelser till ett 40-tal destinationer över hela Europa''.

Bakom den nya flygsatsningen står flygbolaget City Airline i Göteborg som tillsammans med lokala näringslivet och andra aktörer bildar regionala dotterbolag för de nya linjer som startas från ett antal svenska städer - däribland Air Karlstad med bland annat Löfbergs Lila och Färjestad Hockey som delägare.

Med synkroniserade avgångar ansluts de nya inrikeslinjerna på Göteborg Landvetter till ett 40-tal destinationer i Europa. Satsningen innebär att resenärer från stora delar av Sverige nu får ett snabbt resalternativ till Europa. En resa mellan Karlstad och Paris – med ett kort stopp på Göteborg Landvetter – kommer till exempel att ta cirka tre timmar och kosta från 995 kronor. Samtliga linjer planeras att starta till hösten 2010.

Följande destinationer ingår i City Airlines satsning:
Karlstad
Örebro
Växjö
Norrköping
Borlänge
Malmö
Västerås

City Airlines befintliga destinationer:
Manchester
Birmingham
Lyon
Prag
Helsingfors
Zürich
Tallinn
Luleå
Sundsvall
Nice
Åre/Östersund
Visby
Palma
Alicante
Rom
Malaga
Aten

Fler linjer kommer att presenteras senare under 2010. Samtliga linjer planeras att starta till hösten 2010.

Prisexempel: En kort inrikesresa mellan Västerås och Göteborg Landvetter kommer att kosta från 395 kr och Karlstad till Paris från 995 kr.