Phone House

The Phone House – Årets Återförsäljare

Pressmeddelande   •   Okt 16, 2003 11:35 CEST

Tidningen Mobils årliga Mobilgala gick av stapeln för tredje gången under onsdagskvällen. Till Årets Återförsäljare utsågs The Phone House (fd GEAB).

Igår kväll belönades elva pristagare med mobilbranschens egen Oscar, Guldmobilen, när årets Mobilgala hölls på Berns i Stockholm. Ett antal av priserna utsågs av en jury medan tidningen Mobils läsare som röstat i kategorierna Årets Handdator (Palm Tungsten T2), Årets Mobiltelefon (Sony Ericsson T610), Årets Mobila Tjänst (Telia Go) samt Årets Återförsäljare.

- Att ta hem det tunga priset Årets Återförsäljare är otroligt kul för oss, eftersom det var läsarna som röstat. Vårt mål är att alla våra kunder ska vara nöjda och det försöker vi uppnå genom god service, oberoende råd och ett heltäckande butiksnät, säger Daniel Lindholm, marknadsdirektör på The Phone House.

The Phone House kommer att under hösten öppna flera butiker i attraktiva lägen, allt för att fler kunder ska få tillgång till den bästa kundservicen.

Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se Där finns även bilder att ladda ned.

För mer information kontakta:
Daniel Lindholm, Marknadsdirektör
daniel.lindholm@phonehouse.se

The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 10 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 56 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 200 butikerna under namnet "The Phone House".