Phone House

The Phone House lanserar Datorsupport

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2010 12:43 CET

The Phone House lanserar datorsupporttjänst tillsammans med IT-hantverkarna.

The Phone House satsar ytterligare på att förstärka sin ställning som laptopåterförsäljare genom en stor kampanj som startade 11/1. En del av kampanjen innebär att alla som köper en laptop hos The Phone House får två månaders fri datorsupport, därefter kostar tjänsten 59kr/mån. Vid köp av en laptop ingår också filmtjänsten Voddler.

- Efterfrågan på datorsupport har ökat i takt med att allt fler väljer att köpa en laptop hos oss och IT-Hantverkarna hjälper oss att ge våra kunder den bästa servicen även efter köpet, säger Johan Paulsen Järnliden, Marknadsdirektör, The Phone House.

Datorsupporten har startats tillsammans med IT- Hantverkarna som hjälper The Phone House kunder via telefon och hembesök.

– Det finns uppskattningsvis åtta miljoner datorer i de svenska hushållen och över 800.000 småföretag och vi vet att många har behov av hjälp med vardagliga datorproblem. Beroendet av en fungerande dator är större idag än någonsin, säger Ewa Groppfeldt, Affärsutvecklare, IT-Hantverkarna.

Info om The Phone House Datorsupport

Tjänsten innebär att kunden får snabb hjälp av våra tekniker vid datorproblem, litet som stort. Om teknikerna inte kan avhjälpa problemet via telefon kan de boka en tid för hembesök, då kommer en personal ut och hjälper dig på plats. Hembesök av IT-tekniker är kostnadsfritt inom 10 mil från IT-Hantverkarnas kontor, se www.it-hantverkarna.se.

För mer information vänligen kontakta:

Jonny Malmlöf, PR-ansvarig, 0735-20 08 58, jonny.malmlof@phonehouse.se

Johan Paulsen Järnliden, Marknadsdirektör, 0708 29 24 75, johan.jarnliden@phonehouse.se

The Phone House är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoni, bredband och laptops. The Phone House står för cirka 15 procent av den svenska mobilmarknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har drygt 800 anställda och 114 butiker i Sverige. Våra ägare är Best Buy Europe som ägs av Best Buy och The Carphone Warehouse. Best Buy är världens ledande återförsäljarkedja inom hemelektronik och har över 1300 butiker i USA, Kanada och Kina. The Carphone Warehouse är Europas största oberoende återförsäljare av mobiltelefoner. I Europa går de drygt 2 400 butikerna under namnet "The Phone House".